tiistai 17. syyskuuta 2013

It's not so hard

Tuntuuko teistä koskaan siltä, että olisi ihan hirveästi tehtävää, mutta ette saa mitään aikaiseksi? Tämä tunne on käynyt minulle viime päivien aikana liiankin tutuksi. Koulutehtävät jäävät rästiin ja koti on kuin ylösalaisin käännetty. Tähän kaikkeen olisi ihan järkevä ja helppo ratkaisu. Tee koulutehtävät heti kun vain pystyt ja laita tavarat paikoilleen heti kun olet käyttänyt niitä. Voiko tuon simppelimpää olla? Miksi se on sitten kerta toisensa jälkeen niin kovin vaikeaa..


Ihmiset ovat erilaisia. On niitä hälläväiä tyyppejä, jotka eivät stressaa mistään ja sitten on tyyppejä, jotka stressaavat ihan kaikesta ja ovat mielettömän pikkutarkkoja esimerkiksi tavaroiden paikoista ja järjestyksestä. Minä olen ihminen, joka on siivouksen suhteen hälläväliä tyyppi. Älkää käsittäkö väärin, nautin kyllä kodista, joka on puhdas ja järjestyksessä, mutta en saa minkäänlaisia ahdistuskohtauksia, jos pari vaatetta on pitkin lattiaa, tai tiskit tiskaamatta. Opiskelujen suhteen olen stressaaja, mutta sekin on vain itseaiheutettua stressiä, koska en saa asioita hoidettua ennen kuin on ihan pakko.


Lupasin parantaa tämän tavan tänä vuonna ja ensi viikosta lähtien aionkin tehdä itselleni suunnitelman, johon kirjaan ylös minä päivänä pitää tehdä mitäkin. Näin kaikki asiat tulee varmasti hoidetuiksi ja tiedän, missä minun pitää olla mihinkin aikaan ja kenen kanssa. Samanlaisen listan voisi tehdä myös viikon tulevista treeneistä.



Nut otan tiskiharjan kauniiseen käteen ja taion pois nuo mahtavat astiakasat tuolta takavasemmalta! Ei siis muuta kun hyvä musiikki soimaan ja menoksi, tiskaamisenkin voi hoitaa tyylillä, sori vaan naapurit ;)

♥ Tiia

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti